ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان
سرخط خبرها

حمایت بنیاد محصلین افغان از مسیح حمیدی | نگاهی به افتخارات افغانستانی‌ها در المپیاد‌های ایران

  • کد خبر: ۶۹۳۱۳
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
حمایت بنیاد محصلین افغان از مسیح حمیدی | نگاهی به افتخارات افغانستانی‌ها در المپیاد‌های ایران
محمد مسیح حمیدی نفر اول المپیاد ریاضی و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف گفت: در دوره کارشناسی «بنیاد محصلین افغان در ایران» با مدیریت «دکتر احمدشاه فرهت» از من حمایت کرد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ محمد مسیح حمیدی دانشجوی افغانستانی مقطع کارشناسی ارشد ریاضی محض شاخه نظریه اعداد در دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در رقابت با هزار و ۶۷۷ برگزیده از ۱۰ دانشگاه کشور، مقام اول را به دست آورد.

 

این دانشجوی نخبه افغانستانی در گفتگو با شهرآرانیوز می‌گوید: در مقطع کارشناسی با رتبه ۸۱۱ گروه ریاضی در رشته ریاضی وارد دانشگاه صنعتی شریف شدم و توانستم با حمایت مالی «بنیاد محصلین افغان در ایران» با مدیریت «دکتر احمدشاه فرهت» است، ادامه تحصیل بدهم.

 

حمیدی که هم اکنون ترم دوم کارشناسی ارشد رشته ریاضی محض شاخه نظریه اعداد دانشگاه صنعتی شریف است در ادامه افزود: دوره کارشناسی ارشد را بورسیه شدم و انشالا قصد دارم پایان نامه خود را در رابطه با شاخه نظریه اعداد کار کنم.

 

نگاهی به تاریخچه افتخار آفرینی افغانستانی

مسیح حمیدی تنها نخبه افغانستانی نیست که در طول این سال‌ها توانسته در رقابت‌های علمی ایران افتخار آفرینی کند، در این گزارش نگاهی می‌کنیم به تاریخچه مدال آوران ریاضی دانش‌آموزان و دانشجویان افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران.

 

۱- عبدالرزاق وحیدی، مدال برنز دانشجویی، سال ۱۳۷۲، فوق لیسانس دانشگاه اصفهان. او در دوره ریاست جمهوری اشرف غنی، وزیر مخابرات افغانستان بود.

 

۲- علیرضا بیات، مدال برنز المپیاد دانشجویی، سال ۱۳۸۱، فوق لیسانس دانشگاه فردوسی مشهد.

 

۳- محمدکاظم انوری، مدال طلای المپیاد دانشجویی، سال ۱۳۸۳، فوق لیسانس دانشگاه فردوسی مشهد. او از نخبگان جامعه مهاجران افغانستانی در ایران است که سال‌هاست در دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دانشگاه‌های این شهر به دانشجویان ریاضی درس می‌دهد.

 

۴- زینب مودودی، مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی، سال ۱۳۷۹، دانشجوی دکتری ریاضی محض دانشگاه فردوسی مشهد.

 

۵- مصطفی حسینی، مدال برنز المپیاد دانشجویی، سال ۱۳۹۳، دانشجوی دکتری آمار دانشگاه فردوسی مشهد.

 

۶- رضوانه حسین زاده در المپیاد ریاضی سال ۱۳۹۹ رتبه پنجم را آورده است.

 

۷- محمد مسیح حمیدی، مدال طلای المپیاد دانشجویی، سال ۱۳۹۹، دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->